تبلیغات
لژیون مسافر محمدرضا مرادی - اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود
 
لژیون مسافر محمدرضا مرادی
درباره وبلاگ


اعتیاد جاده ای است که اگر در ابتدای آن تابلوی بن بست نصب شود ، شاید تعداد کسانی که وارد آن می شوند ، بسیار کمتر شود.
این وبلاگ به منظور شناخت انسان و مواد مخدر و تأثیر این دو بر رو ی یکدیگر و بطور کلی کمک به درمان اعتیاد طراحی شده است .
امیدواریم گامی در جهت این مهم به انجام رسانیم .

مدیر وبلاگ : محمدرضا
نویسندگان
پنجشنبه 12 فروردین 1395 :: نویسنده : محمدرضا
به نام قدرت مطلق

Image result for ‫خواب‬‎

سیستم‌ها و مکانیسم‌های بسیار پیشرفته‌ای در جسم انسان وجود دارد که متخصص ترمیم و بازسازی هستند، جسم انسان ، آسیب‌هایی مثل انواع زخم‌ها، سوختگی‌ها، عفونت‌ها و شکستگی‌ها را بسیار دقیق و حساب‌شده ترمیم می‌کند، بدن انسان در بازسازی و ترمیم آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود قابل قیاس با هیچ دستگاه و سیستم پیشرفته‌ای نیست.

اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود

آن‌گونه که در متون آموزشی و سخنان نگهبان کنگره 60 آمده است، بدن انسان تا زمانی که زنده است، عملیات ترمیم و بازسازی خود را انجام می‌دهد.

سیستم‌ها و مکانیسم‌های بسیار پیشرفته‌ای در جسم انسان وجود دارد که متخصص ترمیم و بازسازی هستند، جسم انسان ، آسیب‌هایی مثل انواع زخم‌ها، سوختگی‌ها، عفونت‌ها و شکستگی‌ها را بسیار دقیق و حساب‌شده ترمیم می‌کند، بدن انسان در بازسازی و ترمیم آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود قابل قیاس با هیچ دستگاه و سیستم پیشرفته‌ای نیست.

 عملیات ترمیم منوط به شرایط خاصی است، به‌واقع ، شرایط لازم برای بازسازی بایستی وجود داشته باشد تا بدن و جسم بتواند این عملیات را به انجام برساند، برای مثال یک استخوان شکسته زمانی ترمیم می‌شود و جوش می‌خورد که دوسر شکسته به‌درستی در جای خود قرار گیرند و یا بافت‌های پاره شده در کنار هم و در شرایط مساعد خود قرار گیرند تا کار ترمیم و بازسازی انجام شود.

زمان نیز یکی از پارامترهایی است که در شرایط ذکرشده جایگاه بسیار مهمی دارد.

در بیماری اعتیاد  می‌دانیم که سه بخش اصلی شهر وجودی انسان، یعنی جسم، روان و جهان‌بینی براثر مصرف مکرر آنتی ایکس از تعادل خارج می‌شود، در قسمت جسم دو سیستم بسیار مهم یعنی سیستم عصبی و سیستم هورمونی و همین‌طور رسپتورها یا گیرنده‌ها دچار اختلالات وسیعی می‌شوند که به‌تبع آن، روان و جهان‌بینی نیز از تعادل خارج می‌شوند.

در قسمت جسم، سیستم‌های آسیب‌دیده یعنی دستگاه عصبی و دستگاه هورمونی قابل ترمیم و بازسازی هستند، مشروط به اینکه شرایط لازم را برای این بازسازی فراهم نماییم.

پروتکل DST که پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین متد درمان اعتیاد در جهان می‌باشد،  شرایط لازم را برای این بازسازی فراهم می‌نماید.

ازجمله این شرایط می‌توانیم به داروی قدرتمند و شگفت‌انگیز اپیوم تینکچر OT اشاره‌کنیم، زمان‌بندی پله‌های کاهش در عملیات تیپرینگ و دوزاژ مصرف دارو نیز یکی از عوامل بسیار مهم می‌باشد.

آموزش‌های جهان‌بینی و شرکت در کلاس‌های درمان گروهی نیز شرایطی را به وجود می‌آورد تا در کنار تمام این عوامل، تصاویر ذهنی ما و فرمان‌هایی که از مغز ما صادر می‌شود، این عملیات را تأیید کند. به عبارتی ، باور داشته باشیم که با این روش درمانی به‌سلامتی و رهایی می‌رسیم، در اهمیت این مورد هرچه بگوییم کم گفتیم، اینکه ما به چه فکر می‌کنیم و آیا باور داریم که به رهایی می‌رسیم یا خیر، یکی از رمزآلودترین عواملی است که قدرت آن شگفت‌آور است.

تا زمانی که ازنقطه‌نظر تفکر و باورها به این نقطه نرسیم که می‌توانیم، خبری از موفقیت و توانستن نخواهد بود.

عملیات ترمیم و بازسازی در شهر وجودی ما با استفاده از پروتکل DST در درمان اعتیاد، یک شرط اساسی و بسیار مهم دیگر نیز دارد و آن ، موضوع خواب شب می‌باشد.

در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر آمده است که بایستی به قالب در حال ساخته‌شدن توجه زیادی معطوف بداریم تا قالب معیوبی نباشد .

یکی از موضوعاتی که بسیار در امر ساخته‌شدن درست قالب نقش دارد موضوع خواب شب می‌باشد .

که در هستی نوعی انرژی وجود دارد که تحت عنوان انرژی‌های کیهانی از آن یاد می‌شود.

انرژی کیهانی، انرژی‌ای است که تمامی موجودات زنده به آن نیازمندند و بدون آن نمی‌توان به یک زندگی سالم دست‌یافت.

زمان انتشار این انرژی از نیمه‌شب تا طلوع آفتاب است، موجوداتی که فیزیولوژی آن‌ها به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که بایستی شب‌ها در خواب باشند، سخت به این انرژی وابسته‌اند، ازجمله انسان.

نکته جالب این است که برای دریافت این انرژی بایستی خواب بود و در بیداری قادر به دریافت این انرژی نیستیم، گویی کالبد دوم و صور پنهان این انرژی را دریافت می‌کنند و سپس به کالبد اول یا جسم منتقل می‌کنند.

اگر ما در این ساعات خواب باشیم، می‌توانیم این انرژی را دریافت کنیم و در غیر این صورت ، در طول روز حتی اگر ساعت‌ها خواب باشیم ، این انرژی را دریافت نمی‌کنیم.

 کسانی که شب‌ها قبل از نیمه‌شب به خواب کامل می‌روند ، این انرژی را به نحو مطلوب دریافت می‌کنند و در زمان بیداری با انتقال این انرژی از صور پنهان به صور آشکار ، دریافت و وجود این انرژی را خیلی خوب احساس می‌کنند.

سرحال بودن و بانشاط بودن و احساس خستگی و کوفتگی نداشتن پس از بیداری ، نشانه دریافت این انرژی است.

برای مسافرین سفر اول که دوره درمان را سپری می‌نمایند، ازآنجایی‌که جسم در حال بازسازی است، تنظیم بودن خواب و استفاده کامل از این انرژی بسیار حیاتی و ضروری است، این‌قدر مهم است که با اطمینان می‌گوییم اگر مسافر سفر اول خواب منظم در شب نداشته باشد، عملیات بازسازی سیستم ایکس موفقیت‌آمیز نخواهد بود. در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر نیز آمده است که بایستی به قالب در حال ساخته‌شدن توجه زیادی معطوف بداریم تا قالب معیوبی نباشد .

در این شرایط یعنی تنظیم نبودن خواب ، ممکن است سفر اول به پایان برسد و دستور قطع هم صادر شود  ، اما سیستم ایکس  به کارایی مطلوب نخواهد رسید و پس از مدتی کاملاً متوجه کاستی‌ها در سیستم ایکس خود خواهد گردید .

حال می‌خواهیم از زوایه ای دیگر به این موضوع نگاه کنیم ،

 می‌دانیم که ما از سوی دو قطب مهم نیروهای هستی ، یعنی مثبت و منفی ، یا الهی و شیطانی ، تحت نیروی القا هستیم . به عبارتی از این دونیرو مرتباً به ما القا می‌شود . جالب است بدانیم که اوج القای نیروی منفی در همین ساعاتی است که ما باید خواب باشیم . از قبل از نیمه‌شب تا طلوع آفتاب ؛ در این ساعات اگر بیدارباشیم ، به‌شدت تحت القای افکار منفی خواهیم بود . کسانی که شب‌ها بیدار هستند و نزدیک صبح می‌خوابند ، بیشترین تأثیرپذیری را از نیروی منفی و افکار منفی خواهند داشت ؛ اما کسانی که در این ساعات خواب هستند ، تحت تأثیر این القائات قرار نمی‌گیرند .

در ساعات اولیه صبح ، این حالت ، عکس می‌شود ، یعنی کسانی که در صبح زود خواب هستند ، بیشترین تأثیر را از افکار منفی القاشده ، خواهند داشت . اگر دقت کرده باشیم ، اکثر خواب‌های بد را نزدیک صبح می‌بینیم . کسانی که صبح زود بیدار می‌شوند ، از این بخش القات منفی و افکار منفی نیز جان سالم بدر می‌برند .

بنابراین ، کسانی که قبل از نیمه‌شب به خواب کامل می‌روند و صبح زود بیدار می‌شوند ، کمترین تأثیر را از القائات نیروی منفی و افکار منفی خواهند داشت و کسانی که شب‌ها بیدارند و صبح زود خواب ، بیشترین تأثیرپذیری را از افکار منفی القاشده خواهند داشت .

نتیجه اثرپذیری از این القائات این است که ما در طول شبانه‌روز  درگیر افکار منفی هستیم . افکاری که گویی به ذهن ما ناخواسته تزریق‌شده‌اند و هر چه تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم از دست آن‌ها خلاص شویم .

در فرهنگ ما در خصوص اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود ، تأکید شده است و کلمات قصار و ضرب‌المثل‌های زیادی در این زمینه وجود دارد . مانند : خداوند روزی را در صبح زود تقسیم می‌کند ، یا سحرخیز باش تا کامروا شوی  و غیره .

اگر به عملکرد انسان‌های موفق نگاه کنیم که در صراط مستقیم هستند و زندگی خوب و سالمی دارند ، می‌بینیم آن‌ها کسانی هستند که شب‌ها به‌موقع می‌خوابند و صبح‌ها خیلی زود بیدار می‌شوند .

نویسنده کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر ، وعده مصرف صبح خود را در سفر اول ، در ساعت 5 صبح تنظیم کرده بودند و سحرخیزی را در سفر اول خیلی جدی به انجام می‌رساندند . هم‌اکنون نیز نگهبان کنگره 60 ، پس از 14 سال رهایی از اعتیاد ، صبح‌ها ساعت 5 صبح بیدار هستند .

اگر ما در سفر اول بتوانیم این مهم را به انجام برسانیم ، قالب ما این‌گونه شکل خواهد گرفت و در سفر دوم نیز به همین شکل ادامه می‌دهیم ، اما اگر در سفر اول موفق نشویم ، در سفر دوم کار بسیار سخت خواهد بود .

جالب است بدانیم که ساعت بدن یا ساعت عملکرد فیزیولوژی ما طوری تنظیم‌شده  که بسیاری از غدد درون‌ریز که بخش مهمی از سیستم ایکس می‌باشند ، در ساعات اولیه صبح اقدام به ترشح هورمون‌های لازم می‌نمایند ، البته اگر بیدارباشیم .

اگر صبح زود بیدار نشویم ، از زمان ترشح این غدد می‌گذرد و زمانی که ما در ساعت‌هایی مثل 8 یا 9 یا بعدازآن بیدار شویم ، این هورمون‌ها ترشح نمی‌شوند و ما در طول روز خسته و ناراحت خواهیم بود و حس خوبی نخواهیم داشت زیرا اگر نگوییم تمام ، بخش‌های مهمی از احساسات ماتحت تأثیر مستقیم سیستم ایکس ما و هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی هستند .

بنابراین مشخص است که با این  وضعیت یعنی تنظیم نبودن ساعات خواب‌وبیداری ، سیستم ایکس در سفر اول بازسازی نخواهد شد .

ملاتونین ، مهم‌ترین هورمون خواب‌آور می‌باشد و با ترشح آن ، ما احساس خواب‌آلودگی می‌کنیم و قبل از نیمه‌شب ترشح می‌شود . اگر در زمان ترشح این هورمون بخوابیم ، خیلی راحت بخواب می‌رویم ؛ اما اگر این هورمون ترشح شود و ما نخوابیم ، پس از مدتی اثر آن از بین می‌رود و به قولی خواب از سر ما می‌پرد و خواب رفتن سخت می‌شود . بسیاری از ما ممکن است این حالت را تجربه کرده باشیم . نکته حائز اهمیت در مورد ملاتونین این است که این هورمون در مکان‌های کم‌نور بیشتر ترشح می‌شود و بودن در نور و روشنایی زیاد ، ترشح این هورمون در زمان خواب را کم می‌کند . اگر قبل از رفتن به رخت خواب ، ما به مدت طولانی به صفحه نمایشگر موبایل ، تبلت یا کامپیوتر نگاه کنیم نور این صفحات نمایشگر به شکل جدی ترشح هورمون ملاتونین را کم می‌کند و باعث می‌شود تا ما راحت به خواب نرویم .

این‌ها نشانه‌هایی از عملکرد بسیار منظم و دقیق فیزیولوژی و جسم ماست که بایستی با آن هماهنگ باشیم . بایستی به این دستگاه عظیم و پیشرفته و دقیق ، یعنی جسم ، احترام بگذاریم و به آن ارج نهیم و به خواسته‌ها و نیازهای آن توجه کنیم . در این صورت ما جسمی سالم ، شاداب و زیبا خواهیم داشت که همیشه به‌عنوان یک نعمت و امانت الهی از آن لذت می‌بریم .

 به قول سردار که می‌فرمایند : در اندیشه‌های بهتر وسعت عمل به وجود آورید و  برای کشتی خود که لازمه هستی و ادامه حیات در آن است ، نوعی دیگر باشید .

باید سعی نماییم امور زندگی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که شب‌ها قبل از نیمه‌شب بخوابیم و قبل از خواب نیز سعی کنیم آخرین کارهایی که انجام می‌دهیم برای ما حس مثبت به وجود آورد مثل مطالعه متون و منابع آموزشی کنگره و یا گوش کردن به سی‌دی‌ها ؛ این‌ها می‌توانند در کیفیت خواب ما نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند  .

تنظیم بودن ساعت خواب‌وبیداری در صبح زود باعث می‌شود تا ما هم از انرژی‌های کیهانی استفاده مطلوب را ببریم و هم اینکه هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی موردنیاز را به‌وقت خود دریافت کنیم و جسم ما در بهترین شرایط ممکن قرار گیرد . در این شرایط ، عملیات ترمیم و بازسازی سیستم ایکس به نحو کامل انجام خواهد گرفت . در این شرایط ، انسانی خواهیم بود متعادل ، آرام ، باحوصله ، باانرژی ، سرزنده و شاداب با حس مثبت و توان انجام وظایف .

با احترام ، مسافر علی خدامی





نوع مطلب :
برچسب ها : کنگره60، ترک اعتیاد، مقاله، آقای خدامی،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :